Zameldowanie na terenie gminy

Jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować — przynieś dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport oraz: 

    • JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:
    • formularz zgłoszenia pobytu stałego lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego — pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy. Możesz też poprosić urzędnika, żeby wydrukował wypełniony formularz z systemu,

Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować — przynieś dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport oraz

      • dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu,
      • formularz zgłoszenia pobytu stałego  lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego  — pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w swoim urzędzie gminy. Możesz też poprosić urzędnika, żeby wydrukował wypełniony formularz z systemu,

Na formularzu zgłoszenia twojego pobytu musi się podpisać i potwierdzić twój pobyt właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania.

 

 

Urząd Gminy w Starogardzie Gdańskim 
ul. Sikorskiego 7 
83-200 Starogard Gdański 
Parter - pokój 120

 

 

Przez internet

Jeśli chcesz złożyć formularz przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo). Pozwala on potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, by nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Przejdź do usługi

Zamelduj się
 

Usługa zameldowania jest bezpłatna.

Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:

 

  • na pobyt stały — jest bezpłatne,
  • na pobyt czasowy — kosztuje 17 zł.

Urzędnik zamelduje cię od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.

 

Po zameldowaniu na pobyt stały urzędnik wyda ci zaświadczenie o zameldowaniu. Jeśli meldujesz się na pobyt czasowy i chcesz dostać zaświadczenie — złóż wniosek.

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2024 r. poz. 736 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411) 

Kiedy się zameldować

  • najpóźniej w 30. dniu od przybycia do miejsca zamieszkania,
  • jeśli mieszkasz na stałe pod konkretnym adresem — zamelduj się na pobyt stały,
  • jeśli mieszkasz tymczasowo pod innym adresem niż adres twojego zameldowania i będziesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące (ale nie chcesz zmieniać obecnego adresu zameldowania) — zamelduj się tam na pobyt czasowy.

Równocześnie możesz mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.

Jeśli jesteś obywatelem Polski i twoje dziecko urodziło się w Polsce — kierownik urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia, z urzędu zamelduje twoje dziecko.

Jeśli nie masz numeru PESEL (bo na przykład twój wyjazd za granicę nastąpił przed 1979 rokiem) — podczas meldowania urzędnik nada ci numer PESEL.

Czy musisz to zrobić osobiście

Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Dowiedz się w urzędzie, jak to zrobić.

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny meldują osoby, które:

  • nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Gdzie zgłosić zameldowanie

 

W urzędzie gminy, na terenie której będziesz teraz mieszkać.

Formularze i załączniki:

Zgłoszenie pobytu czasowego [pdf, 1.73 MB]

Zgłoszenie pobytu stałego [pdf, 1.74 MB]

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego [pdf, 1.76 MB]

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego [pdf, 1.76 MB]

Kategorie:

Ewidencja ludności - dokumenty. tożsamości

Gmina Wiejska Starogard Gdański

Realizacja: IDcom.pl