Obwodnica Starogardu Gdańskiego - Zapraszamy wszystkich mieszkańców gminy na spotkania informacyjne

Firma Transprojekt Gdański sp. z o. o. - wykonawca studium obwodnicy – zaprasza zainteresowanych mieszkańców gminy Starogard Gdański na cykl spotkań informacyjnych, które odbędą się w kinie „Sokół” w Starogardzie Gdańskim przy Al. Jana Pawła II 2 w dwóch turach:
Terminy spotkań I tury:
Wariant I 04-11-2015 godz. 16.00
Wariant II 04-11-2015 godz. 18.00
Wariant III 05-11-2015 godz. 16.00
Wariant IV 05-11-2015 godz. 18.00
Terminy spotkań II tury:
Wariant I 17-11-2015 godz. 16.00
Wariant II 17-11-2015 godz. 18.00
Wariant III 18-11-2015 godz. 16.00
Wariant IV 18-11-2015 godz. 18.00
Podczas spotkania prezentowane będą rozwiązania projektowe.
Przesłane, podpisane i zaopatrzone w imię i nazwisko, adres, uwagi, wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych tj. możliwych ze względu technicznych, prawnych i finansowych zostaną uwzględnione.
Wnioski i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia można przesyłać w formie pisemnej w terminie do 2 tygodni po spotkaniu pocztą na adres: Urząd Miasta Starogard Gdański, ul. Gdańska 6, 83-200 Starogard Gdański, fax 58 530 61 11 lub poczta elektroniczną wti@um.starogard.pl z dopiskiem "Spotkania informacyjne - Obwodnica Starogardu Gdańskiego"
Dokładną mapę z wariantami obwodnicy ściągnąć można ze strony: http://obwodnica-starogardgd.pl/
wariant I – najkrótszy, zgodny z planem zagospodarowania przestrzennego, rozpoczynałby się przed wjazdem do miasta od strony Zblewa. Ulicę Lubichowską (na skrzyżowaniu z którą powstałby węzeł drogowy) przecinałaby pomiędzy ulicami Południową i Słoneczną. Dalej obwodnica przebiegałaby równolegle do ulicy Południowej, aby przeciąć drogę wojewódzką do Pelplina już poza granicami miasta – nowy węzeł drogowy powstałby około 700 m za ulicą Jabłowską. Następnie droga skręcałaby na północ i przed Stadem Ogierów łączyłaby się z obecną drogą krajową nr 22.
wariant III – najdłuższy, piętnastostokilometrowy, przewiduje przebieg drogi poza granicami miasta przez stosunkowo mało zagospodarowane obszary gminy wiejskiej. W tym wariancie obwodnica rozpoczynałaby się tuż za Sucuminem, skręcając dość ostro w prawo i omijając od południa Koteże. Węzeł na skrzyżowaniu z drogą do Lubichowa powstałby około 2 km od Osiedla Przylesie. Skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 222 zlokalizowane byłoby przed wjazdem do Jabłowa. Dalej obwodnica kierowałaby się na północ, aby za Stadem Ogierów połączyć się z obecną drogą krajową nr 22.
wariant II to wariant pośredni pomiędzy wariantami I i III. Według tego wariantu obwodnica rozpoczynałaby się za Rokocinem, ulicę Lubichowską w Starogardzie przecinałaby na północ od Osiedla Przylesie, a drogę wojewódzką do Pelplina już poza granicami miasta – nowy węzeł drogowy powstałby około 800 m za ulicą Jabłowską. Następnie droga skręcałaby na północ, aby za Stadem Ogierów połączyć się z obecną drogą krajową nr 22.
wariant IV przewiduje obejście Starogardu Gdańskiego od strony północnej. Obwodnica rozpoczynałaby się w połowie drogi między Sucuminem a Rokocinem, prowadząc na północ i omijając w znacznej odległości Nową Wieś. Następnie droga, przecinając linię kolejową Tczew – Chojnice i dolinę Wierzycy w miejscowości Żabno-Krąg skręcałaby na wschód, omijając od północy Osiedle Łapiszewo. Węzeł na skrzyżowaniu z ul. Skarszewską zostałby zlokalizowany w rejonie cmentarza komunalnego. Kolejny węzeł – na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 222 prowadzącą do Gdańska zlokalizowany byłby w połowie odcinka między granicą miasta a wsią Kokoszkowy. Dalej obwodnica ponownie przecięłaby (w rejonie przejazdu kolejowego na końcu ulicy Kochanki) linię kolejową Tczew – Chojnice i omijając od północy jezioro Kochanki połączyłaby się z drogą krajową nr 22.
Opublikowano: 20 października 2015 12:54
Kategoria: Aktualności
Zdjęcia:
Wyświetleń: 1568