Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Starogard Gdański - edycja 2024

Wójt Gminy Starogard Gdański zaprasza do złożenia oferty na wykonanie usługi pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Starogard Gdański – edycja 2024”.
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Gmina Starogard Gdański
ul. Sikorskiego 9
83-200 Starogard Gdański
Tel. (58) 56 250 67
fax (58) 56 246 41
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie publiczne o wartości poniżej 130 tys. zł – wyłączone z ustawy z dnia 11 września 2019r. (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1605 z późn. zm.) z zastosowaniem §5 Zarządzenia Nr ZP/7/2021
Wójta Gminy Starogard Gdański z dnia 22 stycznia 2021 r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy Starogard Gdański.
III. PRZEDMIOT I WARUNKI ZAMÓWIENIA:
1. CPV – 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu
2. Zamawiający przewiduje realizację usługi, polegającej na:
a) zdemontowaniu pokryć dachowych z płyt zawierających azbest, z budynków mieszkalnych i gospodarczych na posesjach osób fizycznych na terenie gminy Starogard Gdański w ilości około 9 Mg oraz ich transporcie i unieszkodliwieniu.
b) transporcie i unieszkodliwieniu płyt zawierających azbest z posesji osób fizycznych na terenie Gminy Starogard Gdański w ilości około 33 Mg.
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in.:
1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 z późn. zm.),
2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 54),
3) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2020r., poz. 1680),
4) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U.
z 2022r., poz. 2147 z późn. zm.),
5) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r.
w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz. 1824),
6) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, pracy i polityki społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.),
7) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań
w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz. 31),
8) Uchwałą nr IX/89/2019 Rady Gminy Starogard Gdański z dnia 27 czerwca 2019r.
w sprawie przyjęcia zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska, związanych z usuwaniem wyrobów budowlanych zawierających azbest z budynków na terenie Gminy Starogard Gdański,
9) Uchwałą nr X/96/2019 Rady Gminy Starogard Gdański z dnia 25 lipca 2019r.
w sprawie zmiany zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska, związanych z usuwaniem wyrobów budowlanych zawierających azbest z budynków na terenie Gminy Starogard Gdański.
4. Roboty budowlane ujęte w usłudze obejmują:
Organizację i urządzenie placu budowy w każdym miejscu realizacji, w tym wszelkie roboty przygotowawcze, koszty utrzymania zaplecza, prace porządkowe po zakończeniu zadania.
5. Inne istotne warunki zamówienia:
1) Wykonawca w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy, po uzgodnieniu z właścicielami nieruchomości dogodnych dla nich terminów wykonania prac, przedłoży Zamawiającemu harmonogram prac.
2) Wykonawca zamówienia staje się wytwórcą i posiadaczem wszystkich odpadów powstałych w wyniku prowadzenia prac, co potwierdza w karcie ewidencji odpadów i karcie przekazania odpadu
3) Po zakończeniu realizacji zadania, Wykonawca rozliczy się z jego wykonania, przedkładając następujące dokumenty:
a) oryginały dwustronnie podpisanych protokołów odbioru prac z poszczególnych miejsc usuwania wyrobów zawierających azbest,
b) dowody unieszkodliwiania zebranych odpadów, tj. karty przekazania odpadu ze składowiska odpadów niebezpiecznych, potwierdzające ilość odebranych i przejętych wyrobów zawierających azbest.
c) oświadczenie dla danej nieruchomości, na której przeprowadzono prace,
o prawidłowym ich wykonaniu oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.);
d) dokumentację fotograficzną przedwykonawczą, (obrazującą stan przed wykonaniem prac) – wydruk oraz wersja na nośniku elektronicznym CD/DVD/ pendrive,
e) dokumentację fotograficzną powykonawczą, umożliwiająca porównanie wykonania zadania z fotograficzną dokumentacją przedwykonawczą – wydruk oraz wersja na nośniku elektronicznym CD/DVD/pendrive,
f) dokument potwierdzający zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu – zgodnie z §6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. nr 71, poz. 649, z późn. zm.), np. potwierdzenie nadania;
g) oświadczenia o wynikach przeglądu każdego z obiektów, z których demontowane są wyroby zawierające azbest, pod kątem występowania miejsc gniazdowania i schronień zwierząt (ptaków, nietoperzy) z podpisami osób, które przeglądu dokonały.
4) Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania usługi wyliczone będzie jako iloczyn cen jednostkowych za 1Mg usuniętych wyrobów zawierających azbest i ilości ton,
5) Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie tylko za faktycznie wykonane roboty i usługi,
6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za szkody oraz następstwo nieszczęśliwych wypadków dot. pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami.
7) Zamawiający wymaga od Wykonawcy doświadczenia w zakresie realizacji minimum pięciu usług demontażu, wywozu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, udokumentowanych poświadczeniem należytego wykonania usługi.
Minimalny wymiar każdej z pięciu zrealizowanych usług to min. 10 ton wyrobów zawierających azbest.
6. Termin wykonania usługi:
Realizacja zadania: od dnia podpisania umowy do 30.09.2024r.
IV. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
1) Wykonawca składa jedną ofertę zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do nin. zapytania pn. Formularz ofertowy;
2) Do oferty Wykonawca załącza:
a) Poświadczenia należytego wykonania co najmniej pięciu usług demontażu, wywozu i unieszkodliwienia minimum 10 ton wyrobów zawierających azbest każda (usługa), zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat. Poświadczenia muszą zawierać informacje o ilości zdemontowanego, wywiezionego i unieszkodliwionego azbestu, datach zrealizowania usług oraz potwierdzenie ich należytego wykonania zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego oraz podpis osoby uprawnionej do wystawienia poświadczenia;
b) Dokumenty potwierdzające uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest;
c) Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia/seminarium/kursu w sprawie zasad BHP przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest;
d) Aktualne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest lub aktualną umowę z firmą transportową posiadającą takie zezwolenie;
e) Umowę z podmiotem prowadzącym składowisko odpadów niebezpiecznych na przyjęcie w okresie realizacji zamówienia przewidzianej ilości odpadów zawierających azbest;
f) Aktualną Polisę ubezpieczeniową Wykonawcy obejmująca okres co najmniej do 30.09.2024r.
Wskazane dokumenty i oświadczenia mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub uprawomocnionego przedstawiciela. W przypadku podpisania dokumentów przez przedstawiciela należy przedłożyć oryginał pełnomocnictwa do podpisywania dokumentów wraz z potwierdzeniem opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów.
V. KRYTERIUM WYBORU OFERTY:
Ø cena 70%
Ø doświadczenie Wykonawcy 30%
Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %.
Ocena łączna stanowi sumę punktów uzyskanych w ramach w/w kryteriów.
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następujących zasad:
cena (C) – ocenie zostanie poddana łączna cena brutto oferty za realizację całości przedmiotu zamówienia, obliczona przez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa i sposobem obliczenia ceny, podana w Formularzu ofertowym. Maksymalna liczba punktów – 70. Oferta o najniższej cenie uzyska największą liczbę punktów, pozostałe proporcjonalnie mniej. Liczba punktów, którą można uzyskać zostanie obliczona wg następującego wzoru:
C=Cn/Cb x 70 pkt
gdzie:
C – liczba punktów przyznana badanej ofercie wg kryterium ceny
Cn – najniższa cena brutto za realizację przedmiotu zamówienia spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
Cb – cena brutto badanej oferty
doświadczenie Wykonawcy (D) – poddane ocenie zostanie posiadane przez Wykonawcę doświadczenie w zakresie realizacji usług demontażu, wywozu i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest w okresie ostatnich 3 lat:
Za każdą dodatkową usługę (poza wymaganym minimum określonym w nin. zapytaniu) demontażu, wywozu i unieszkodliwienia min. 10 ton wyrobów zawierających azbest wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, udokumentowanych poświadczeniem należytego wykonania usługi, Wykonawca otrzyma 5 dodatkowych punktów.
Maksymalnie można zdobyć 30 punktów za kryterium doświadczenia (przedkładając 6 lub więcej dodatkowych poświadczeń)
a) za brak dodatkowego doświadczenia poza minimalnymi wymaganiami określonymi nin. zapytaniu – 0 pkt
b) za poświadczenie należytego wykonania 1 dodatkowej usługi poza minimalnymi wymaganiami określonymi w nin. zapytaniu – 5 pkt
c) za poświadczenie należytego wykonania 2 dodatkowych usług poza minimalnymi wymaganiami określonymi w nin. zapytaniu – 10 pkt
d) za poświadczenie należytego wykonania 3 dodatkowych usług poza minimalnymi wymaganiami określonymi w nin. zapytaniu – 15 pkt
e) za poświadczenie należytego wykonania 4 dodatkowych usług poza minimalnymi wymaganiami określonymi w nin. zapytaniu – 20 pkt
f) za poświadczenie należytego wykonania 5 i więcej dodatkowych usług poza minimalnymi wymaganiami określonymi w nin. zapytaniu – 30 pkt
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyskała najwyższą ilość punktów (P) będących sumą punktów cząstkowych za poszczególne kryteria, wyliczoną wg następującego wzoru:
P = C + D
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający z tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
VI. SPOSÓB, TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERT
1. Oferta musi mieć formę pisemną (wersja papierowa) i powinna być sporządzona w języku polskim.
2. Ofertę złożyć należy w kopercie uniemożliwiającej jej przypadkowe otwarcie, na której nanieść należy:
w górnym lewym rogu koperty dane Wykonawcy;
w polu adresata dane Zamawiającego:
Gmina Starogard Gdański
ul. Sikorskiego 9
83-200 Starogard Gdański
oraz dopisek: oferta na „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Starogard Gdański – edycja 2024”.
3. Miejsce złożenia ofert
Urząd Gminy Starogard Gdański, ul. Sikorskiego 9, 83-200 Starogard Gdański, biuro podawcze (parter) do dnia 18.04.2024r. do godz. 11:00
Ofertę można dostarczyć pocztą lub osobiście na w/w adres.
VII. TERMIN OTWARCIA OFERT:
Otwarcie ofert nastąpi 18.04.2024r. o godz. 11:30 w siedzibie Gminy Starogard Gdański - Budynek Urzędu Gminy w Starogardzie Gdańskim, ul. Sikorskiego 9, 83-200 Starogard Gdański.
VIII. OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH ZAPYTANIA OFERTOWEGO:
Informacji na temat zamówienia udziela: Anita Schleser – nr tel. (58) 56 250
Opublikowano: 28 marca 2024 14:00
Kategoria: Komunikaty
Załączniki:
Wyświetleń: 311