Gmina Starogard Gdański informuje, że zakończyła realizację zadania
polegającego na unieszkodliwieniu odpadów budowlanych zawierających
azbest, pochodzących z prywatnych nieruchomości na terenie gminy.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku,
w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gopodarki Wodnej pn. "Ogólnopolski program
finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest", w ramach konkursu
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa
pomorskiego (edycja 2021), udzielił Gminie Starogard Gdański dotacji w
wysokości 28 789,00 zł. Koszt kwalifikowany wyniósł 42 715,00 zł.
Zadanie współfinansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego
Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W ramach zadania osiągnięto zakładany efekt rzeczowy i ekologiczny,
usunięto łącznie 89,71 Mg odpadów budowlanych zawierających azbest
z planowanych 84,65 Mg, w tym w ramach: a) wykonania demontażu,
transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z
obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Starogard Gdański -
usunięto 54,49 Mg odpadów;
b) transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest
przechowywanych na posesjach mieszkańców gminy Starogard Gdański -
usunięto 35,22 Mg odpadów.
Koszt całego tegorocznego zadania wyniósł 47 998,10 zł.
Koszt kwalifikowany zadania: 41 140,00 zł
Kwota oraz forma dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Gdańsku: 28
798,00 zł - dotacja
Projekt współfinansowany jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego
Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Opis zadania:
Zadanie pt.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy
Starogard Gdański - edycja 2021” zakłada usunięcie w roku 2021
wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Starogard Gdański, w tym:
a) wykonanie demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów
zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych na terenie
gminy Starogard Gdański -
szacowana masa: 52,485 Mg;
b) transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z
posesji mieszkańców, na terenie gminy Starogard Gdański
- szacowana masa: 32,165 Mg
i osiągnięcie w terminie do 15.12.2021r. efektu rzeczowego i
ekologicznego jako masa unieszkodliwionych odpadów zawierających
azbest wynoszącego łącznie około 84,650 Mg.
Warunki uzyskania dofinansowania wynikające z Programu Priorytetowego
"Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających
azbest":
Przedsięwzięcia wskazane we wniosku WFOŚiGW o udostępnienie
środków muszą spełniać poniższe warunki:
1) przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie gminy, w której
została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest;
2) przedsięwzięcie zlokalizowane na terenie gminy posiadającej
program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest i jest z nim
zgodne
Pozostałe wymagania określa szczegółowo Wojewódzki Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w regulaminie konkursu "
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa
pomorskiego (edycja 2021):
https://wfos.gdansk.pl/konkursy/usuwanie-wyrobow-zawierajacych-azbest-terenu-wojewodztwa-pomorskiego-edycja-2021